Rožinio vyno rinkos tendencijos
Paskelbta: 2018-06-28
Apžvelgdami 2018 metų vyno vartojimo tendencijas visi įtakingiausi šaltiniai vienbalsiai įvardijo rožinį vyną kaip vieną labiausiai augsiančių kategorijų.
Bene žymiausia rinkos tyrimų kompanija „Nielsen“ prognozuoja, kad 2018 metais rožinio vyno vartojimas ir toliau didės, mat jau 2017 metais pastebėta, kad pamažu nyksta rožinio vyno, kaip sezoninio gėrimo, įvaizdis. Nors daugiausia jo tradiciškai buvo parduota liepos mėnesį, tačiau suaktyvėjo prekyba ir kitais mėnesiais. Ataskaitoje dar pažymima, kad dėl rožinio vyno populiarėjimo nesumenko įprasta prekyba baltuoju ir raudonuoju vynu: pirkėjai prie savo įprasto prekių krepšelio prideda dar ir rožinį vyną.
Australų gėrimų rinkos tyrėjai „Drinks Central“ prognozuoja, kad 2018 metais augs ne tik rožinio vyno rinka apskritai, bet ir sparčiai populiarės prekyba vynu didesniuose buteliuose (magnum ir double magnum). Didesnės talpos rožinio vyno buteliai sparčiai populiarėja tarp ieškančių dovanų vestuvių, jubiliejų ar kitų švenčių proga.
Tinklapio www.uncorkd.biz ekspertai prognozuoja premium kategorijos rožinio vyno prekybos didėjimą, mat Provanso vynas vis sparčiau populiarėja restoranuose. Anot jų, rožinio vyno mėgėjai vis dažniau pastebi, kad ne visas vynas rožinis vynas vienodas, ir renkasi aukštesnės kokybės vyną.
Kalifornijoje įsikūręs „Wine Market Council“ parengė išsamią studiją apie rožinio vyno vartojimo tendencijas. Apklausus 836 rožinio vyno pirkėjus pastebėta, kad tik 23 proc. pirkėjų daugiau rožinio vyno perka vasaros metu, o štai net 60 proc. respondentų pažymėjo, kad rožiniu vynu pirkinių krepšelį papildo nepriklausomai nuo metų laiko. 34 proc. apklaustųjų pasirinko švelnesnio ir lengvesnio skonio rožinį vyną, 22 proc. – ryškesnio, vaisiškesnio skonio ir net du penktadaliai pažymėjo, kad mėgsta abiejų stilių rožinį vyną. Apklaustieji taip pat turėjo išskirti, kokiomis aplinkybėmis rožinis vynas jiems atrodė tinkamesnis nei kitoks vynas: vasariškai šilta popietė – 16 proc.; bet kokioje situacijoje – 11 proc. ; pikniko ar maisto kepimo lauke metu – 8 proc.; neformalios vakarienės metu – 8 proc.
Visas rožinio vyno asortimentas
Petras Jarašūnas