Interviu su šefu Liutauru Čepracku: koks alaus receptas gimė gastronomo galvoje?
Paskelbta: 2022-07-26
Liutauras Čeprackas gastronomijos pasaulyje žinomas kaip verslininkas bei vienas geriausių Lietuvos virtuvės šefų. Šią vasarą kulinaras viena koja žengė ir į aludarystės pasaulį – pristatė savo gamybos alų.
Liutauras Čeprackas. Nuotr. aut. Gintautas Rapalis
Kokio alaus receptas gimsta kulinaro galvoje?
Pokalbio metu Liutauras Čeprackas pasakojo, jog jo pristatyto alaus skonį padiktavo ne pasaulinės tendencijos ar siekis priderinti alų prie paties kuriamų patiekalų, o būtent asmeniškai šefo mėgstami prieskoniai ir produktai bei smalsumas, ar įmanoma juos panaudoti gaminant alų, ar tai veiktų.
Taigi, L. Čepracko sukurtas alus išsiskiria dviem tradiciniam ir net kraftiniam alui gana neįprastais prieskoniais: bergamotėmis ir žaliaisiais Sičuano pipirais.
„Jau per 30 metų kasdien geriu „Earl Grey“ arbatą,“ – prisipažino kulinaras. Todėl natūralu, kad bergamotės, kaip vienas pagrindinių „Earl Grey“ prieskonių, tapo ir kulinaro kuriamo alaus akcentu.
O štai iš Kinijos kilę Sičuano pipirai išsiskiria citrininiu dvelksmu, jų skonis ir lengvas liežuvio dilgčiojimas, anot L. Čepracko, burnoje išlieka dar kurį laiką po alaus ragavimo.
Su šiais prieskoniais sukurtas alus yra lengvas ir gaivus, puikiai tinkantis šiltajam sezonui. Jį galima tiekti vyno taurėse, derinti prie įvairių vasaros patiekalų (ant grilio keptos paukštienos, žuvies patiekalų, krevečių) ir pasiūlyti net alaus nemėgstantiems.
L. Čepracko alus. Nuotr. aut. „Vyno klubas“
Idėja, įgyvendinimas ir etiketė
Romantiškos istorijos apie idėją sukurti savo alų L. Čeprackas teigia neturintis. Prieš metus gavęs pasiūlymą sukurti savo vardinį alų, kulinaras iš karto apsvarstė jam įdomius skonius ir taip atrado jau minėtus prieskonius.
„Aludariu savęs tikrai nepavadinčiau. Reikia būti atviram – šio alaus išleidimas į rinką yra „Raudonų plytų“ alaus daryklos ir Mažvydo Matuko nuopelnas. Aš pasiūliau viziją ir ingredientus. Tad tai pavadinčiau gana sėkmingu aludarių ir virtuvės šefų bendradarbiavimu, kai produkte tikrai jaučiama kulinarų įtaka,“ – mintimis dalijosi L. Čeprackas.
Kulinaras taip pat džiaugėsi ir alaus etikete, kuri, anot jo, yra ganėtinai „ne ališka“. Etiketei buvo pasirinktas praeito amžiaus 3-ajam dešimtmečiui būdingas art deco stilius. Joje vyraujantys aukso atspalviai alų bei pasirinktus prieskonius paverčia ganėtinai subtiliu ir sofistikuotu produktu.
L. Čepracko alaus etiketės detalės. Nuotr. aut. „Vyno klubas“