„Esame per daug senamadiški, kad norėtume pasipuikuoti“
Paskelbta: 2019-03-07
„Vyno klubo“ kolektyvas su „Pol Roger“ atstovu Axeliu Gillery
„Vyno klube“ lankėsi šampano namų „Pol Roger“ atstovas Axelis Gillery. Jis Lietuvoje viešėjo dvi dienas ir spėjo ne tik dalyvauti Vinstono Čerčilio įkvėptoje vakarienėje, bet ir surengė seminarus „Vyno klubo“ kolektyvui ir restoranų atstovams. Juose svečiai degustavo šampanus bei sužinojo „Pol Roger“ šampano namų istoriją.
Įtemptoje svečio dienotvarkėje radę laisvą valandėlę galėjome padiskutuoti ne tik apie šampaną, bet ir apie darbą viename žymiausių vyndarystės regionų – Šampanėje.
Axelis Gillery teigia, kad dirbti su „Pol Roger“ jį skatina įmonės pasaulėžiūra ir idėjos: „Šampano verslą pasirinkau ne dėl prabangos, toks įvaizdis manęs nedomina. Čia dirbu todėl, kad tikiu idėjomis ir svajonėmis, o būtent tuo vadovaujasi „Pol Roger“.“
Kalbėdamas apie vyną kaip verslą, A. Gillery teigia, kad šampano namuose jis siekia kad ir nedidelio, bet stabilaus augimo ir pastovios kokybės užtikrinimo: „Vadovai manęs nespaudžia ir neliepia parduoti kuo daugiau. Atvirkščiai, jeigu mato, kad rinkoje nėra kokybiško platintojo, mane skatina iš tos rinkos pasitraukti. Aš spaudžiu pats save ir iš savęs reikalauju geriausių rezultatų, tačiau visuomet svarbiausia kokybė, ne kiekybė. Man svarbiau, kad žmogus suprastų, ką vartoja ir kodėl vienas ar kitas vynas jam patinka. Tikrai labiau džiaugiuosi, kai žmogus argumentuotai pasirenka pigesnį Non Vintage šampaną nei prabangųjį „Champagne Pol Roger Cuvee Sir Winston Churchill“ nesuprasdamas, dėl ko jis taip vertinamas.“
Pasiteiravus, kaip ketinama didinti verslo pajamas, nedidinant gaminamų produktų kiekio ar smarkiai nekeičiant kainų, Axelis pateikia paprastą atsakymą: „Visi „Pol Roger“ akcininkai yra šeimos nariai. Dabartinis prezidentas, kaip ir jo pirmtakas, sugebėjo įtikinti šeimos narius akcininkus, kad esama ir kitų būdų išlaikyti kompaniją, ne tik didinant gamybos apimtį. Mes žiūrime ne tik į skaičius, mes norime išlikti tarp geriausių šampano gamintojų. Suprantu, kad mūsų siūlomas produktas nėra pigus, tačiau jis ir nėra labai brangus, atsižvelgiant į visą techninę pusę, gamybos procesą. Mes tikrai galėtume „būti brangesni“ (juokiasi).“ Axelis prisimena, kad įmonės prezidentas Laurent’as d'Harcourt’as jam yra pasakęs vieną labai svarbų dalyką apie teisingos kainos politiką: „Mes šampano nedovanojame žinodami, kiek darbo į jį įdėta. Kita vertus, galėtume prašyti kad ir tūkstančio eurų už butelį – dėl sudėtingos gamybos, brandinimo laiko ir pan. O tokių šampano namų tikrai yra – mes juos gerbiame, vietos užteks visiems. Tiesiog noriu pasakyti, kad tai nėra „Pol Roger“ verslo modelis. Stengiamės, kad kaina būtų protinga ir prieinama.“
2018 m. „Pol Roger“ įėjo į istoriją kaip šampano namai, kurių gėrimai jau antrą kartą iš eilės pasirenkami karališkoms vestuvėms. „Pol Roger Brut Reserve Non Vintage“ buvo tiekiamas Velso princo Harry’o ir Meghan Markle vestuvėse kovo 19-ąją bei Jorko princesės Eugenie ir Jacko Brooksbanko vestuvėse spalio 12 d. Axelis Gillery teigia, kad toks karališkosios šeimos narių pasirinkimas buvo netikėtas visiems. Pateikdami šampaną degustavimui „Pol Roger“ atstovai nuoširdžiai nesitikėjo, kad bus pasirinktas būtent jų gaminys. Įdomu tai, kad visi šampano namai, teikiantys vyną karališkosios šeimos degustacijai nesijaučia konkurentais, jie vieni kitus palaiko ir džiaugiasi kolegų sėkme. „Šampano gamintojai – kaip šeima. Mes džiaugiamės, jeigu sekasi kaimynui, nes tada žinome, kad vartotojai perka šampaną, tad bus gerai ir mums. Esame vieningi ir artimi. Visi turime savo sritis, skonį, vieni laikosi tradicijų, kiti išbando naujoves ir pan., tad turime ir savo vartotoją“, – sako Axelis. Pasiteiravus, koks yra „Pol Roger“ vartotojas, A. Gillery nusišypso ir skuba pabrėžti, kad apskritai šampanas, kaip gėrimas, yra lengvai derinamas su maistu, tad gali būti plačiai taikomas, ir jo vartotojai yra įvairūs. Visgi būtent „Pol Roger“ pirkėjai dažniausiai yra tie, kurie domisi vynu, istorija ir nori tradicinio šampano.
Kalbant apie prekės ženklo žinomumą ir jo komunikaciją, įdomu, kad „Pol Roger“ laikosi tradicinio ar net konservatyvaus požiūrio į šiuolaikinių technologijų naudojimą šioje srityje. Iki šiol šampano namai neturi oficialios „Facebook“ paskyros, naudoja tradicinio dizaino internetinį puslapį, nesistengia išnaudoti socialinių tinklų. „Mes vis šiek tiek atsiliekame, – juokiasi Axelis. – Komunikacijoje, kaip ir vyno prekyboje, stengiamės naujoves taikyti po truputį, nenorime rinkų užimti staiga, tikslo siekiame palaipsniui, tačiau užtikrintai. Neabejojame, kad šampaną „Cuvee Sir Winston Churchill“ anksčiau ar vėliau išparduosime, ir tikimės, kad jį įsigis vyno mėgėjai. Esame per daug senamadiški, kad norėtume pasipuikuoti“, – apie įvaizdį ir reklamą samprotauja „Pol Roger“ atstovas A. Gillery.
Justina Gedgaudaitė