Vyno etiketės
Paskelbta: 2016-08-24
Žurnalas „Forbes“ kiekvienais metais publikuoja labiausiai išsiskiriančias vyno etiketes. Tai dažniausiai JAV vyndarių vynai su nestandartinėmis ir kartais netgi šokiruojančiomis etiketėmis. Etiketės svarbą pasirenkant vyną parduotuvės lentynoje patvirtina daugybė socialinių tyrimų, tai puikiai suvokia ir vyndariai bei jų samdomi rinkodaros specialistai.
Ar visuomet dėmesį atkreipianti etiketė garantuoja, jog įsigytas vynas bus kokybiškas? Tiesioginio ryšio čia tikrai nerasime. Masinės gamybos, nebrangaus vyno gamintojai nevengia naudoti ryškių spalvų ir nestandartinių etikečių, bet vis dažniau ir itin kokybiško premium kategorijos vyno gamintojai, ypač išleisdami ribotos gamybos, jubiliejinio derliaus vyną, kreipiasi pagalbos į menininkus. Jų sukurtas etiketes išties galima laikyti menu: jos turi savo krūvį ir išliekamąją vertę, o kai dera vynas ir etiketė, jie pakylėja vienas kitą. Taip vyndarys gali paveikti mūsų jausmus ir pojūčius, nukreipti mus tam tikra linkme, iš dalies atskleisti paties vyno savybes. Tokie junginiai neatrodo dirbtinai sukurti. Kai vynas atitinka vizualią etiketės išraišką, tiek etiketė, tiek pats vynas tvirtai įsirėžia mums į atmintį. Jeigu tokio atitikimo nėra, neįgudęs pirkėjas nusipirks vyną vieną kartą ir daugiau ant tos pačios meškerės neužkibs. Tai būtų trumparegiškas gamintojų sprendimas, pasikliaujantis tik masto ekonomikos logika. Kokybiško vyno gamintojai skiria daugiau laiko ir dėmesio ieškodami vyno ir etiketės sinergijos, jų dėka galime mėgautis meno kūriniu tiek taurėje, tiek etiketėje.
Pirkėjas, besidomintis vynu, etiketėje visuomet mato dviejų tipų informaciją. Viena, rašytinė informacija apie vyną, jo kilmę, vynuoges, derliaus metus ir pan. Šią informaciją galime vadinti intelektine. Drauge jis neišvengiamai priima vizualų etiketės vaizdą – apipavidalinimą, veikiantį pirkėjo emocijas. Abu informacijos tipai svarbūs, ir nors ilgainiui tobulėjant ir jautrėjant vyno mėgėjo skoniui dėmesio emocinei informacijai etiketėje skiriame vis mažiau, neįmanoma paneigti jos įtakos ragaujant vyną. Uodžiant vyną taurėje mums kyla įvairios asociacijos su gyvenime, galbūt net vaikystėje uostais kvapais. Etiketės vaizdas gali sukelti daugybę asociacijų, turinčių tam tikrą emocinę spalvą. Tampame šališki, neobjektyvūs, mūsų patirtis turi įtakos ragaujamam vynui. Padedant vos kelioms juslėms, mes galime persikelti į kitą laiką ir erdvę. Žmogus iš prigimties nėra objektyvus. Čia paminėtina fenomenologinės filosofijos mokyklos žmogaus sąmonės intencionalumo sąvoka.
Ragaudami vyną aklai, uždengus butelį medžiaginiu maišeliu, panaikinsime vizualią stimuliaciją ir taip per žingsnelį priartėsime prie objektyvumo, tačiau net ir taip degustuojant vyno kvapai mums leis ne tik nustatyti jo amžių, kilmę, žaliavą, brandinimo būdą, bet ir nusikelti į saulėtą močiutės kambarį, pažliugusį rudens sodą, miško samanyną ar vasaros pievą. Tai nuostabu! Vyno etiketė gali būti dar vienas postūmis šioms kelionėms. Linkime Jums atrasti tokių vynų.
Štai keli mūsų asortimento vynai su specialiai jiems menininkų kurtomis etiketėmis:
(plačiau apie vynus - paspaudus ant paveikslėlių)
"Forbes" žurnalo 2015m. įspūdingiausios vyno etiketės
Vyno ekspertas - Ignas Borovojus